Γιαννης Νισυριου, φωτογραφος-οπερατερ του Γενικου Στρατηγειου ΕΛΑΣ(α` περιοδο). φωτογραφια: Σπυρος Μελετζης |
Εισηγήσεις:
• «Φωτογραφίζοντας την Εθνική Αντίσταση», Μανόλης Κασιμάτης, ερευνητής- φωτοτυπογράφος, μέλος ΕΕΤΕ
• «Η Είδηση, ο Φακός κι η Ιστορία: Μια συναρπαστικά επικίνδυνη σχέση», Μάριος Λώλος, πρόεδρος της Ένωσης Φωτορεπόρτερ Ελλάδος
Συντονίζει η δημοσιογράφος Ειρήνη Κοντογεωργίου
Διοργάνωση: Φωτογραφική ομάδα Βριλησσού
Απόσπασμα από την εισήγηση του Μανόλη Κασιμάτη
[...] Η κατοχή και ειδικότερα ο εμφύλιος πόλεμος μέχρι σήμερα αποτελούν μια σχεδόν απαγορευμένη ζώνη από τους επίσημους ιστορικούς της φωτογραφίας. Τα στεγανά όμως πρέπει να σπάσουν και να καταγραφούν όλα τα στοιχεία των φωτογράφων.
Χρησιμοποιώντας δε σαν κυρίαρχο κριτήριο, το ήθος, να αναλυθεί και αξιολογηθεί και το φωτογραφικό έργο αλλά και η κοινωνική προσφορά τους.
Η περίπτωση του φωτογράφου Λαζάρου Ακκερμανίδη είναι πολύ ιδιαίτερη στο χώρο της φωτογραφίας.[...]Ομως το υλικο του με φωτογραφιες της ομαδας μεραρχιων του ΕΛΑΣ Μακεδονιας μένει στη λήθη.
Οπως επίσης και εκείνο της Απελευθέρωσης της πόλης από τους κατακτητές . Ήρθε η ώρα από τα ντοκουμέντα της μελέτης "να αποκατασταθεί" το όνομα του φωτογράφου Λαζάρου Ακκερμανίδη και να συμπεριληφθεί στους φωτογράφους της Εθνικής Αντίστασης.[...]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου